Fortsätt till huvudinnehåll

Similan Islands

Åkan man till Khao lak så är nog ett besök på Similan Island ett måste. Ett förstklassigt dykställe, har jag hört. För vi snorklade bara, vilket funkade helt utmärkt det med. Båten stannade på flera ställen, hopp från båten eller så ett stopp på öar med de allra mjukaste potatismjölsstränder. Så ljuvligt.


Alla ungar fick sig upp, men inte jag. Skar mig bara blodig i baken.

Mira och Göran i plurret.

Susanne och Anders. Flytvästar? Ja, ja.

Som sagt. Potatismjölsmjukt.

Glada godingar.
Alla fina tjejerna! Utom jag då ...


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vit eller vit? Eller ... vit?

Gudars skymning, här hade vi gått och bestämt oss för en vit färg (Beckers Perfekt utevit) och så kommer en polare (som är målare) och säger att "fönstrena kanske kommer att upplevas väldigt gula när ni målat..." Han tyckte 0502y (tror jag). Surfar på vit fasad på nätet och där är det så många olika åsikter om vas som blir snyggt och inte. 1002y säger en, 0500 en annan och i ett annat forum handlar det om 0502y med och utan S i början. Pust. Nu vet jag inte alls ... Helt förvirrad. Vet att nu när vi målat med bruten grundfärg så ser huset rätt hårt ut. Men målarepolaren menar att den rätta färgen blir mjukare. Måste till en färgbutik i morgon. Igen. Nån med erfarenhet, skriv nåt!!

Bygga säng

 Vi har sålt Miras (nya) säng från Ikea. Det blev så knökfullt i hennes rum och då en kompis byggt en säng till deras dotter tänkte jag att det kanske vi också kan ... med hjälp av dessa expedit möbler. Smart, hyllorna har vi redan och det kommer att bli luftigt och fint i hennes rum. Mer hur ska vi bygga? Ja vi återkommer när vi vet. Men har ni byggt så hör gärna av er och berätta. :-)

Odlingsvitrin

När man ändå är inne på Hasselfors Garden så kan man inte annat än önska sig denna fina odlingsvitrin . Ett litet växthus med plats för både odling och förvaring. Perfekt för den lilla trädgården eller altaner och balkonger och för den som inte vill satsa på ett stort växthus, som jag då... Går loss på närmare 7 000 kronor. Önska kan man ju ...